راهبردهای امریکا؛ تباهی ملت‌ها!
02/07/2018 | دیگران

    جالبیت مقاله   |  

4.7

5/


ارزیاب کنندګان:5

نویسنده: هارون مسلم
امریکا که امروزه در هِرم قدرت جهانی قرار دارد و بخاطر کسب منافع جهت بقای خود درکرۀ خاکی، به‌حیث ابرقدرت جهانی از پیمان‌ها، پلان‌ها، برنامه‌ها و راهبردها به‌حیث آله‌ابزاری کار می‌گیرد، تا به این بقای خود طول حیات بخشد. در اصل امریکا در میدان زدوبندهای جهانی بازنده و عقب‌مانده است؛ در حالی‌که دیگران امریکا را به‌حیث کشور اقتصادی و حامی حفظ پدیدۀ دموکراسی، حقوق‌بشر وغیره می‌دانند؛ این درحالی‌ست که ماشین تطبیق اهداف امریکا وابسته به بود و نبود دیگر ملل‌ها و کشورهاست.
به گونۀ مثال: ترویج جنگ در کشورهای ذی‌نفع برای امریکا از یک طرف مارکیت خوب برای فروش سلاح‌های فابریکه‌های بزرگ امریکایی است و از طرف دیگر، بستر خوب برای غارت دارایی‌های خدا داده در آن کشورها است. پس هرج‌ومرجی‌که در کشورها، به خصوص کشورهای اسلامی جریان داشت و دارد، مستقیماً ارتباط به همان پیمان‌ها، پلان‌ها، برنامه‌ها و راهبردهایی‌که امریکا برایش تعیین می‌کند، دارد. جایی‌که مداخلۀ نظامی امریکاست، در آن‌جا جنگ و بدبختی است و مارکیت خوبی برای فروش سلاح‌های فابریکه‌های بزرگ امریکایی است. جایی‌که موجودیت عساکر امریکا و ناتو است، در آن‌جا انفجارات و انتحارات در اماکن مقدسه جهت تفرقه‌های مذهبی است و جایی‌که پایگاه‌های امریکاست، در آن‌جا به‌غارت‌بردن دارایی‌های عامه برای امریکاست.
در واقع گردش چرخ اقتصادی امریکا مرتبط به گردش ماشین جنگی در کشورهای ذی‌علاقه برای امریکاست؛ مانند: کشورهای عربی، برای رباییدن نفت که حق تمام امت مسلمه است، افغانستان، جهت رباییدن یورانیم که تمام امت مسلمه در آن شریک هستند وغیره سرزمین‌های اسلامی. ازین جهت، با به قدرت رسیدن رئیس جمهور جدید امریکا(دونالد ترامپ مریض)‌ اسلوب دیگری را تحت نام استراتیژی‌ها(راهبردی‌ها) را جهت اعمال قدرت‌شان در منطقه و جهان روی دست گرفت، که در قدم اول  راهبرد را برای افغانستان اعلام نمود، که بدبختانه با تطبیق این راهبرد، میزان تلفات افراد ملکی در افغانستان چند برابر نسبت به قبل افزایش یافت. بعداً راهبرد را برای جنوب آسیا اعلام نمود که باعث مداخلۀ بیشتر امریکا درین کشورها گردید؛ مانند مهارساختن برنامه‌های هستوی کوریای جنوبی و هم‌چنان اعلام راهبرد برای ایران بخاطر جلوگیری از غنی‌سازی برنامه‌های هستوی.
 اینک در آیندۀ نزدیک بخاطر به میز مزاکره کشانیدن طالبان برای صلح و جاگزین ساختن پروژۀ امریکایی بنام داعش به عوض آن، دونالد ترامپ می‌خواهد راهبرد جدید را برای پاکستان و افغانستان روی دست گرفته و اعلام نماید تا توسط این پلان شوم خود، به اهداف تعین شدۀ‌شان برسند. اما متأسفانه حکام مسلمان‌زاده‌گان خائن،‌ ذلیل و بی‌خرد سرزمین‌های اسلامی، به این راهبردهای مکارانۀ دشمن اسلام لبیک گفته و بهترین راه‌حل برای بحران‌های‌شان در منطقه می‌دانند، و حتی وقتی به مشکل روبه‌رو می‌شوند، منتظر می‌مانند تا امریکا راهبرد را برای‌شان ترتیب و اعلام نماید؛ چون این نوع راهبردها در پهلوی‌که نوع تطبیق از پالیسی و برنامه‌های امریکاست، به بقای قدرت این حکام دست‌نشانده و اجیر می‌پردازد.
در نتیجه امت مسلمه به‌خصوص مردم مسلمان افغانستان، باید بدانند که هر راهبرد امریکا به قیمت جان،‌ مال، ننگ و ناموس‌شان به نفع امریکا و حکام دست‌نشاندۀ‌شان تمام می‌شود، که مثال تازه‌اش از کشتار دسته‌جمعی مردم ملکی و بی‌گناه توسط طیارات امریکایی در ولسوالی چهار دره ولایت کندز است. الله سبحانه وتعالی مار را توسط اسلام عزیز عزت داده و سرنوشت دنیا و آخرت ما توسط همین اسلام عزیز رقم زده شده، اما دردآور است که وحشی‌ترین مردم روی زمین به سرنوشت ما بازی می‌کند و هرنوع تصمیم‌گیری در امور زندگی ما توسط این دشمنان ابدی اسلام(‌کفار) گرفته می‌شود. چرا چنین شدیم و قبلاً چنین نبودیم؟‌
چون تا وقتی‌که  امت مسلمه مبدأ‌ خود را، که عقیده و فکر اسلامی ‌است، در منصۀ تطبیق گذاشته بود و تمام مردم را به سرپرستی یک خلیفۀ مسلمانان، به نور و رحمت اسلام مشرف ساخته بود؛ هم‌چنان برای حمل و تطبیق مبدأ ‌اسلامی، جهاد هجومی به دیگر ملل‌ها و کشور داشت تا مردم را از بنده‌گی بنده برهاند و به بنده‌گی الله سبحانه وتعالی که اصل آزادی انسانی است، سوق دهد، پیکار خستگی ناپذیر می‌کردند و دارای عزت، مجد و رعب بودند؛ اما وقتی ازین موقف خود مسلمانان پایین آمدند، نتیجه‌اش چنین شد که ما شاهد آن هستیم. پس یگانه راه‌حل همان چنگ زدن به گذشتۀ‌مان می‌باشد؛ در غیر آن ذلت دنیا و آخرت نصیب‌مان خواهد شد. الله سبحانه وتعالی در خصوص عزت برای مسلمانان در دنیا و آخرت چنین می‌فرماید:

﴿مَن كَانَ يُرِيدُ الْعِزَّةَ فَلِلَّهِ الْعِزَّةُ جَمِيعًا ۚ إِلَيْهِ يَصْعَدُ الْكَلِمُ الطَّيِّبُ وَالْعَمَلُ الصَّالِحُ يَرْفَعُهُ ۚ وَالَّذِينَ يَمْكُرُونَ السَّيِّئَاتِ لَهُمْ عَذَابٌ شَدِيدٌ ۖ وَمَكْرُ أُولَٰئِكَ هُوَ يَبُورُ﴾
[فاطر:١٠]
ترجمه: کسی‌که خواهان عزّت است(باید از الله سبحانه وتعالی بخواهد، چرا که) تمام عزّت برای الله(سبحانه وتعالی) است؛ سخنان پاکیزه به سوی او صعود می‌کند، و عمل صالح را بالا می‌برد؛ و آن‌ها که نقشه‌های بد می‌کشند، عذاب سختی برای آن‌هاست و مکر(و تلاش فسادگرانه) آنان نابود می‌شود(و به جایی نمی‌رسد)!

زمان در گذر است. بدون شک الله سبحانه وتعالی دین خود را غالب می‌سازد؛ اگر ما به‌حیث یک ملت درین مقطع زمانی برای اعلای کلمة الله، تحکیم و تطبیق احکام الهی کار و پیکار ننماییم، جماعت‌های خواهد آمد که برای تحکیم و تطبیق احکام الهی مبارزه نمایند. اما اگر ما چنین نکنیم، الله سبحانه وتعالی می‌فرماید.

﴿أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا مَن يَرْتَدَّ مِنكُمْ عَن دِينِهِ فَسَوْفَ يَأْتِي اللَّهُ بِقَوْمٍ يُحِبُّهُمْ وَيُحِبُّونَهُ أَذِلَّةٍ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ أَعِزَّةٍ عَلَى الْكَافِرِينَ يُجَاهِدُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَلَا يَخَافُونَ لَوْمَةَ لَائِمٍ ۚ ذَٰلِكَ فَضْلُ اللَّهِ يُؤْتِيهِ مَن يَشَاءُ ۚ وَاللَّهُ وَاسِعٌ عَلِيمٌ﴾
[مائده: ٥٤]
ترجمه: ای کسانی‌که ایمان آورده‌اید! هر کس از شما، از آیین خود بازگرددبه الله(سبحانه وتعالی) زیانی نمی‌رساند؛ الله(سبحانه وتعالی)  جمعیّتی را می‌آورد که آن‌ها را دوست دارد و آنان(نیز) او(سبحانه وتعالی)  را دوست دارند، در برابر مؤمنان متواضع، و در برابر کافران سرسخت و نیرومندند؛ آن‌ها در راه الله(سبحانه وتعالی)  جهاد می‌کنند، و از سرزنش هیچ ملامت‌گری هراسی ندارند. این، فضل الله(سبحانه وتعالی) است که به هر کس بخواهد(و شایسته ببیند) می‌دهد؛ و(فضل) الله(سبحانه وتعالی)  وسیع، و الله(سبحانه وتعالی)  داناست.


    جالبیت مقاله  
|  

4.7

5/


ارزیاب کنندګان:5



   ارسال نظر