پروژۀ جدید(داعش) در حال فراگیر شدن!
03/01/2018 | دیگران

    جالبیت   |  

4.4

5/


ارزیاب کنندګان:9

نویسنده: نثار احمد مبارز
طالبان در این اواخر گویا یک نامۀ سرگشاده در دو صفحه به رشتۀ تحریر در آوردند که حاوی مطالب توافق با امریکا و دولت امریکایی در رابطه با صلح بوده و آن را به امریکا پیشکش کرده‌اند؛ زیرا طالبان در این اواخر شاهد حملات متقابل بوده و گویا حملات هوایی و زمینی نیروهای افغان و امریکایی توانسته‌اند تا یک متری لانه‌ها و مراکز امن طالبان را مورد آماج قرار دهند. به حدی در یک  منجلاب قرار داده  باشند که دیگر توان جنگ را نداشته و راه و چاره‌ای جز توافق با صلح امریکایی نداشته باشند. در حالی‌که ما شاهد آنیم که از مدت‌ها طالبان، دولت افغانستان، امریکا و روسیه نیز برای رسیدن به صلح گام‌های ابتدایی غیرعملی را برداشته بودند.
این درحالی است که اگر ما به صورت ژرف به قضایای جهان بخصوص آن‌جاهایی که امریکایی‌ها پای کثیف شان را به منظور صلح خواهی پیش کرده مطالعه نماییم؛ در واقع کاملاً مخالف آنچه است که ظاهراً به عنوان هدف صلح داخل شده‌اند. قسمی‌که می‌توان در این مورد نمونۀ بارز آن را در عراق نام برد؛ یعنی زمانی‌که امریکا وارد عراق شد با شعار ظاهراً جذاب و احساس بر انگیز بنام صلح خواهی بود و حمایت از مرد؛ ولی صلح امریکایی در عراق چیزی جز استعمار، کشتار، ویرانی و غارت، باقی نگذاشت و تا اکنون واقعیت‌های اسفبار آن باقیست.
همچنان در سال ۲۰۰۱م امریکایی‌ها پاهای کثیف خود را البته باز هم با شعار سابق اغواگرایانه، صلح و نابودی تروریزم، در افغانستان داخل شدند و با کمپاین گرمی از مزدوران داخلی به راحتی توانستند جای پا پیدا کنند؛ چون همان زهری را که به بهانۀ شیرینی به کام مردم عراق گذاشتند، آن را با پوش کبوتران صلح به مردم افغانستان نیز تقدیم نمودند.
ولی بعد از مدت شانزده سال حضور با شعار تأمین صلح و مبارزه با تروریزم در این اواخر به سبب عدم کفایت و ناتوانی طالبان برای بر آورده ساختن اهداف استراتیژیک منطقوی توسط آنان، این بار پروژۀ جدیدی را تحت نام داعش فضاگیر ساخت. برای کمپاین و فضا سازی این پروژه در مکان‌های مختلف در طی زمان بسیار کمی، با حوادث مختلف، انفجارات تکان دهنده‌ای را که جان صدها غیرنظامی را  قربانی گرفت، راه اندازی نمود که مسئولیت تعداد از آن‌ها را این گروه به فرمایش بادارش به عهده گرفت. در عین حال یوناما اعلان کرد که بیشترین حملات انتحاری در افغانستان در سال ۲۰۱۷م از طرف گروه داعش صورت گرفته است.
در اخیر باید گفت که حامل همه‌ای جنایات، انفجار و انتحار و ظلم و بحران‌های موجوده در گوشه و کنار جهان اسلام بخصوص در افغانستان و منطقه، امریکا و شریکان استعماری آن می‌باشد تا با این وضعیت‌ اهداف شان بر آورده شده و قدرت زمین را نگه دارند.
بناً راه‌حل برای مردم مسلمان ما این است که رشتۀ وحدت و اتحاد را تقویت نموده و در برابر استعمار و اجیران آنان ایستادگی نمایند و با تطبیق اسلام ناب عزت شان را از الله سبحانه وتعالی تقاضا کنند، نه از غرب و دموکراسی.


    جالبیت  
|  

4.4

5/


ارزیاب کنندګان:9



   ارسال نظر