افزایش نیرو، ادامه جنگ در افغانستان!
05/23/2017 | دیگران

    جالبیت   |  

5.0

5/


ارزیاب کنندګان:1

"ینس ستولتنبرگ"سر منشی قوای ناتو در صحبت با یک روزنامه آلمانی گفته است: «با درنظرداشت وضعیت امنیتی در افغانستان، پیمان ناتو روی افزایش نیروهایش در افغانستان غور می نماید و انتظار می رود که تا ماه جون سال روان در مورد افزایش نیروهای ناتو در افغانستان تصمیم گرفته شود.»
وی در ادامه افزوده است که: «با در نظرداشت وضعیت خطرناک امنیتی در افغانستان، ۲۸ کشوری عضو ناتو، روی افزایش نیروهای ناتو که در حال حاضر به بیش از ۱۳ هزار تن می رسد، تصمیم بگیرد و این که باید هر سال این رقم تمدید گردد.» جنرال جان نیکلسون قوماندان کل نیروهای امریکایی در افغانستان در ماه فبروری به کانگرس کشورش گفته بود: «با کمبود چند هزار سرباز مواجه است که حضور شان در افغانستان نیاز می باشد.» این جنرال امریکایی نیز هشدار داده بود که جنگ در افغانستان در حال حاضر به بن بست مواجه است.
نیروهای امریکایی از شانزده سال به این طرف در افغانستان مصروف جنگ و گاهی نظر به خواست ایالات متحده در چوکات حمایت قاطع و مشوره دهی بوده اند و این جنگ، طولانی ترین جنگ در تاریخ امریکا خوانده شده است.
با ختم سال ۲۰۱۴ و شروع سال ۲۰۱۵ میلادی ماموریت رسمی سربازان امریکایی در افغانستان ختم گردیده بود اما با ختم این ماموریت حملات طالبان در نقاط مختلف افغانستان و پایتخت افزایش یافته و رقم تلفات ملکی و نظامی بیشتر گردید؛ که در این اواخر مردم افغانستان شاهد رویدادهای؛ همچون: حمله به شفاخانه چهارصد بستر کابل و حمله بر قول اردوی ۲۰۱۹  شاهین در بلخ بودند که در اثر این رویدادها صدها تن افراد ملکی و نظامی جان های خود را از دست داده و زخم برداشتند. افزایش تلفات نظامی نیروهای امنیتی افغان در خط نبرد در ولایات شمالی و جنوبی نیز قابل توجه است.
این همه در حالی صورت گرفته است که نیروهای امریکایی در سال ۲۰۱۴ رسماً ماموریت خود را پایان داده و مطابق به پیمان امنیتی میان واشنگتن-کابل می بایست فقط ده هزار سرباز را در چهارچوکات مشوره دهی و آموزش در پایگاه های نظامی نگه داشته  و دولت امریکا طرح خروج نیروهایش را آغاز می نمود.
اداره دولت امریکا برعلاوه این که خروج نیروهایش را روی دست نگرفت، بلکه بعد از مدتی دوباره به افزایش نیروهای امریکایی در افغانستان، به بهانه شدت گرفتن دهشت افگنی اقدام ورزید. از آن جایی که امریکا از افغانستان منحیث پروژه نظامی برای رسیدن به اهداف استراتیژیک خود استفاده نموده است، گاهی برای رسیدن به این هدف نقش عملیاتی و گاهی مشوره دهی، گاهی به افزایش نیرو و نیز کاهش نیروهایش اقدام می ورزد.
امریکا بر علاوه، جنگی علیه داعش را در افغانستان نیز به پیش می برد. در آغاز این ماه بزرگ ترین بمب غیر هسته یی اش را که بنام مادر بمب ها یاد می گردید، در شرق که بزرگ ترین پایگاه داعش گفته شده است پرتاب کرد، این در اصل وضیعت امنیتی را بیشتر از قبل وخیم تر ساخته و امریکا جنگ نیابتی را در افغانستان ادامه می دهد.
سر منشی ناتو نیز گفته است که: «قوای ناتو در افغانستان نقش مبارزه با تروریزم بین المللی را به پیش خواهند برد و این توانایی را در عراق و افغانستان خواهد داشت.»
افزایش نیرو در افغانستان با توجه به بیانات اخیر مقام های امریکایی در حقیقت ادامه جنگ صلیبی-امریکایی می باشد، که این خود بر افزایش ناامنی و ایجاد اختلافات قومی در افغانستان نقش دارد. از طرف دیگر افزایش نیروهای امریکایی به معنی از سرگرفتن نقش عملیاتی در افغانستان می باشد که این کار برای امریکا کمک می کند تا بیشتر از این خاک برای رسیدن به اهداف استراتیژیک خود استفاده نماید.
قراری که در این اواخر تعداد نیروهای امریکایی در ولایات جنوب بخصوص هلمند به سه صد تن افزایش نموده است. به گفته بعضی منابع این نیروهای تازه نقش عملیاتی را به عهده دارند. این خود بیانگر این است که امریکا جنگ افغانستان را ادامه می دهد و با ادامه جنگ در این سرزمین قتل، خونریزی، ناامنی و... نیز افزایش یافته و اوضاع از این هم وخیم تر شده و زمینه برای استفاده بیشتر امریکا مساعد می گردد.
پس برای مردم مسلمان و مجاهد افغانستان لازم است تا واقعیت اصلی موجودیت نیروهای اشغالگر امریکایی را در سرزمین شان درک نمایند و بدانند که با افزایش این نیروها، ناامنی در سرزمین شان بیشتر گردیده و مردم بیچاره و فقیر این دیار چوب سوخت این آتش جنگ خواهند شد.

نویسنده: شهزاد


    جالبیت  
|  

5.0

5/


ارزیاب کنندګان:1



   ارسال نظر