نیروی بیشتر، جنگ بیشتر و خون ریزی بیشتر!
04/12/2017 | مصدق سهاک

    جالبیت   |  

5.0

5/


ارزیاب کنندګان:6

در هفته های اخیر، تعدادی از بلندپایه ترین مقامات نظامی امریکا در افغانستان گفته اند که برای پیروزی در جنگ افغانستان، نیاز به اعزام نیروهای بیشتر در این کشور دیده می شود. جنرال نیکلسون، فرمانده کُل نیروهای خارجی در افغانستان، جنرال جان مک‌ کین، رییس کمیته نیروهای مسلح سنای امریکا و جنرال جوزف ووتل، فرمانده ستاد مرکزی ارتش امریکا در جلسات مختلف، یک پیام واحد را به رهبران دولت امریکا مخابره کرده اند که ما در افغانستان "در بُن بست قرار داریم" و وضعیت کنونی افغانستان "منجر به شکست استراتیژیک می شود". بناً با ارسال چند هزار نیروی بیشتر نظامی به افغانستان، اوضاع را تغییر دهیم.
 در عین حال اداره دونالد ترامپ، مشغول بررسی دیدگاه ها و پیشنهادهای مختلف از ادارات نظامی و امنیتی امریکا در باره افغانستان است تا چه سیاست را در طولانی ترین جنگ تاریخ این کشور اتخاذ کند. جیمز متیس، وزیر دفاع امریکا گفته است به زودی درباره افزایش نیروهای امریکایی در افغانستان تصمیم می گیرد.
هرچند امریکا ماموریت نظامی اش را در افغانستان در اوایل سال ۲۰۱۵م پایان یافته اعلام نموده بود و طبق پیمان امنیتی دو جانبه میان افغانستان و امریکا ده هزار تن از نیروهایش را در قالب مشاوره، آموزش و حمایت نیروهای امنیتی افغان در افغانستان نگه داشته است؛ ولی حالا با زیر پا ماندن پیمان امنیتی و ماموریت نظامی اش در افغانستان، در تلاش اعزام نیروهای بیشتر در این کشور می باشد.
از آن جایی که امریکا از افغانستان منحیث یک پروژه نظامی برای رسیدن به اهداف استراتیژیک اش استفاده می کند، این کشور برای فریب افکار عامه در  امریکا، افغانستان و جهان گاهی رول نظامی اش را به رول مشوره دهی مبدل می نماید و تعدادی از نیروهایش را از افغانستان خارج می سازد؛ و گاهی هم مجدداً نقش عملیاتی و نظامی عساکرش را از سر می گیرد و به جبهات جنگ برمی گردد.
اعزام نیروهای بیشتر به افغانستان، به معنی جنگ بیشتر و خون ریزی بیشتر می باشد. از سوی دیگر، از سَر گرفتن دوباره نقش نظامی و جنگی امریکا در افغانستان، زمینه را برای استفاده بیشتر افغانستان برای تعقیب اهداف استراتیژیک و منطقوی امریکا مساعد می سازد و برای زمینه سازی به این کار، امریکا قصداً ناامنی ها را در افغانستان افزایش می دهد. طوری که تعدادی از مقامات بلندرتبه ی نظامی امریکا و سازمان ملل از جمله جنرال جان نیکلسون و دفتر سازمان ملل متحد، افزایش ناامنی ها در سال ۲۰۱۷م در افغانستان، پیش بینی نموده اند.
هم چنان از شروع سال نو میلادی ما شاهد شدّت گرفتن جنگ در افغانستان هستیم، طوری که حنیف اتمر، مشاور امنیت ملی افغانستان اخیراً بی شرمانه گفته است که روزانه ۲۸ تن در افغانستان در اثر جنگ و ناامنی جان های شان را از دست می دهند. البته این رقم رسمی و سانسور شده است، در حالی که رقم واقعی تلفات روزانه در افغانستان بیشتر از رقم ذکر شده می باشد.
پس لازم است تا مردم مسلمان افغانستان واقعیت اصلی افزایش نیروهای امریکایی را درک نمایند که هدف آن تامین صلح نه، بلکه شدّت گرفتن جنگ و افزایش ناامنی در افغانستان و منطقه می باشد که قربانی اصلی و چوب سوخت آن کودکان، زنان، جوانان و کهن سالانِ این سرزمینِ غرق در خون و پر از درد می باشد وبس.

نویسنده: مصدق سهاک


    جالبیت  
|  

5.0

5/


ارزیاب کنندګان:6



   ارسال نظر